Saturday 25 February 2012

BFF

Assalamualaikum


First of all, Happy Sabtuday everyone! :D




'BFF'. apa maksud BFF? ramainya yang pakai perkataan BFF sekarang ni. 'i love my BFF so much!muah2', 'rindunya dekat my BFF!', ada juga yang cakap 'i hate my BFF gile babeng!go to hell bitch!'. hahaha. apa maksud tersurat dan tersiratnya BFF ni? 

ok generally, ramai dah tahu BFF tu short form untuk BEST FRIEND FOREVER.  tapi.. apa pula yang dimaksudkan dengan BEST FRIEND FOREVER ni? in malay maksudnya KAWAN BAIK SELAMANYA. tapi maksud tersiratnya, korang semua tahu? 

orang kata, BFF ni adalah kawan rapat yang selalu bersama kita apabila kita susah dan senang, kawan yang boleh kita share or luahkan something, 


kawan yang boleh kita ajak shopping and sharing barang-barang.

kawan yang boleh ajak-ajak gossipppss. oops! ;p

kawan yang boleh sharing bf/fiance/husband. eh tak tak. -_-'

tapi ada juga yang berada disisi kita bila senang je. bila susah, menghilang entah kemana. hal ini selalu berlaku pada zaman sekarang ni. kawan makan kawan pun ada. 



susah untuk kita menilai seseorang tu walaupun dia tu dah jadi kawan rapat kita. sekarang macam-macam boleh jadi. kan? so, pastikan betul-betul sebelum kita nak jadikan seseorang itu BFF.

emm rasanya, kalau takde BFF pun takda problem kot. bukan hidup tak sempurna pun kan. asalkan ada kawan-kawan biasa yang lain oklah. kalau takda kawan langsung pulak susah gak hidup. tu hidup dekat planet marikh namanya. bukan dekat bumi. haha :D

psst : just sharing ^_^





No comments: