Tuesday 11 February 2014

Wedding Preparation - Hantaran

Assalamualaikum

Hye ! entri kedua untuk tahun 2014 ni, saya nak sambung satu lagi entri wedding preparation saya tahun lepas. This is the last entri ! xD


Kali ini entri untuk Deco Hantaran. Well, masa tunang dulu pun DIY sendiri. Tak sangke pulak masa nikah pun nak DIY. hehe. Kali ini, kedua-dua belah hantaran saya yang deco. Kenape tak tempah dekat kedai je? Hmm tak tahu nak cakap macam mana. Maybe saya susah nak percayakan orang lain. Tempah mahal-mahal tapi hasil macam hampeh. That's why saya prefer deco sendiri. Takdelah kreatif mana cuma untuk kepuasan diri :) Yang penting kita kena yakin. Betul taaaakkk? Hihihihi. Ok lah, firstly, nak share material-material yang saya gunakan :) 

Hantaran dari perempuan untuk lelaki 

 COLOUR THEME : Biru & Merah

1. GABUS  - Saya pilih empat segi sama. Harga RM2.50 satu.



2. CREPE PAPER  -  Sebagai pembalut gabus. Saya pilih warna biru. Harga RM 0.70 
                            sekeping. 

3. RED FOAM ROSES -  Sebagai bunga utama.

4. WHITE GREEN HYDRANGEA  - Sebagai bunga tambahan. Kalau pakai satu bunga je tak 
                                              naik pulak.

5. BEBOLA KILAT  -  sebenarnya saya main hentam je nama bebola ni sebab tak tahu. 
                             Hahaha. Nampak bebola ni dekat kedai pengantin macam comel omel 
                             je, tu yang ambik  tu. Heeee. Bebola ni untuk hiasan di setiap penjuru 
                             gabus. 

6. RANTAI BEBOLA EMAS - untuk hiasan dekat bunga nanti.


Dan inilah hasilnyaaa (^_^)



Hantaran dari lelaki untuk perempuan


COLOUR THEME : Purple & Green



1. Pinggan - Sebagai penggantin gabus. Asek pakai gabus je kan? kali ni saya nak buat   
                  kelainan sikit. pakai pinggan warna putih. Beli dekat SSF. Harga RM10 satu. 
                  Lebih kurang macam ni lah pinggannya. Tak sempat nak snap yang betul punya.


2. BUNGA PLASTIC - Saya pakai bunga plastic biasa bewarna purple dan hijau.

3. ALAS PINGGAN BERKAKI - Kebiasaannya orang pakai dulang dan ceper. Tapi kali ni saya 
                                        pakai alas besi berkaki. 





2 comments:

Unknown said...

cantik..boleh recycle pinngan tu nanti..

Unknown said...

awk..mne nak bli kabus tu?