Friday 17 August 2012

Salam Aidilfitri

Assalamualaikum

Pejam celik pejam celik, satu hari je lagi kita nak menyambut Hari Raya Aidilfitri. Persiapan raya korang macam mana? aku punya bebiase je. Tak mewah mana pun, bersederhana lebih baik kan. =) malam ni aku akan bertolak balik home town di Batu Pahat bersama Faris. Lepas Faris drop aku dekat Batu Pahat, then dia pulak balik home town dia dekat Pontian. Normally memang macam ni, dia akan drop aku dulu baru balik Pontian. Boleh je kalau nak naik bas tapi dia tak bagi. Dari dulu lagi dia tak bagi unless kalau betul-betul urgent dan memerlukan. Risau katanya. Hee.. 


Dan esok program aku adalah mengemas rumah, memvacum, membasuh lantai, mengemop dan macam-macam lagi lah. Biasanya aku dan family akan balik ke kampung mak dan ayah pada hari raya pertama. Memang tak pernah balik sebelum raya sebab mak nak masak dekat rumah dan kami adik beradik pun sibuk nak menyiapkan diri. So, lebih selesa kalau bersiap dekat rumah kan? hee.. 



Kepada korang jugak, kalau yang balik kampung malam ni ke esok ke lusa ke, berhati-hatilah ye. Jangan bawak laju-laju, sit belt jangan lupa pakai. Kereta mesti dah siap servis kan? Dah cek semua kelengkapan kereta, enjin pun ok, dah isi minyak full tank, minyak hitam, tayar dan macam-macam lagi lah. Dah perfect semua barulah terjamin perjalanan kan. Tak kira lah perjalanan kita tu lurus ke bengkang bengkok ke, sebelum memulakan perjalanan lebih baik kita baca doa untuk keselamatan perjalanan kita. 


Ini doa sebelum memulakan perjalanan. Jangan lupa baca ye. =)

Ingatlah orang yang tersayang ;D

No comments: